mandag 13. mai 2013

Prefleksjon - Refleksjon i forkant

Vi har altså en oppgave hvor vi skal lage et produkt enten det er radioteater, film eller en brosjyre. Dette produktet skal handle om Vågen vgs, medielinjen eller noe spesielt vi lærer på medielinjen, som for eksemepl fotoshop eller premiere. Vi får ikke bruke materiale fra tidligere, alt skal lages nå. Vi skal også lage en arbeidsplan og følge den så godt som mulig. Vi kunne velge å jobbe i grupper, men jeg valgte å jobbe alene. Allikevel har Johannes Lavik fra klassen tilbudt seg å hjelpe til med filming.

Jeg skal lage en film hvor jeg presenterer medielinjen. Jeg vil starte med å fortelle litt om vågen, for så å gå inn på mediefaget. Da skal jeg vise frem lyd-studioet, foto-studioet, gangene, sofakrokene, lærerkontorene og ikke minst klasserommene. Jeg skal snakke med elever og lærere og vise frem de forskjellige mediefagene som bl. a. lyd, foto og film. Også vil jeg være ærlig og fortelle om ting jeg selv bruker en del tid på, og som jeg tror andre bruker en del tid på, andre ting som å se film eller henge på facebook.

Budskapet mitt er å vise vågen fra en god side, ved å vise ganske nøyaktig hvordan livet på media er. Jeg skal bruke humor som et virkemiddel fordi jeg tror 9.- og 10. klassinger synes det er mer spennende å se på noe morsomt enn noe seriøst. Jeg tror dermed at det fanger mer oppmerksomhet med humor som et virkemiddel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar